Ostkreuz is een geval apart. Het is namelijk het station waar de meeste treinen stoppen per dag, rond de 1400 op een gemiddelde dag. Dat zijn er meer dan die dagelijks stoppen op het Lehrter Bahnhof, tegenwoordig het Berliner Hauptbahnhof. Het meest drukke perron is zeker die van de Ringbahn. Daarnaast beschikte station Ostkreuz nog over 3 andere perrons waarvan er nu nog eentje over is: Bahnstieg A. Dit perron heeft nog maar 1 ingang en de bezoekers zijn schaars. Treinen komen en gaan langzaam over de oude roestige brug, op dit moment begint het al wat weg te hebben van een spookstation. Erg tegenstrijdig allemaal, zeker omdat Ostkreuz normaal garant staat voor drukte, hectiek en mensenmassa’s.
Na afloop van het bouwproject van Ostkreuz zullen er op dit station, naast S-bahn treinen, ook regionale treinen (Regionalbahnhof) stoppen. Hoe mooi die plannen ook zijn voor Ostkreuz, in de volksmond is het station al gedegradeerd naar “Rostkreuz”.
Hallo Marjolein.
Ik lees net dat S9 niet meer rijdt. Hoe kom ik vanaf vliegveld Schoenfeld naar de Ruschestrasse Grand city globushotel?
Hopelijk kan je mij helpen; alvast bedankt.
j. SCHINKEL