Duitsers arrogant? Ja. Gevoelsmatig staan ze al vanaf het begin van het EK in de finale. Duitsers grappig? Ja, dat dan ook wel weer. Het hele voetbal EK 2012 lang verschijnen er na elke overwinning van Duitsland komische posters op straat waarin het verslagen land nog even pijnlijk met de neus op de feiten wordt gedrukt. Tot nu toe werden Portugal, Nederland, Denemarken en Griekenland in een leedvermakelijk zonnetje gezet met uitspraken als OH OH OH OBRIGADO, NIEDERLAGE ,THE KIDS BEAT DENMARK en OUZO AND OUT!

Slimme actie van Nike die voor deze – bijna viraal te noemen – campagne met Paul Snowden samenwerkt. Deze Nieuw-Zeelander woont in Berlijn en is bekend van het in 2005 opgerichte T-shirtlabel WASTED GERMAN YOUTH. Zijn shirts zijn intussen, vooral in de hardcore-, punk- en electronische scene, iconisch geworden. Hij heeft al voor verschillende grote merken gewerkt en is ook bekend van het ontwerp van de Boys Noize omslag.

Voor ieder gebroken oranjehart met een zwak voor die Mannschaft die wel een lach op zijn gezicht kan gebruiken hier de snapshots van de campagne. En de grote vraag is natuurlijk of “BASTA PASTA” op de straten zal verschijnen?

UPDATE:

Helaas blijft het niet bij de Nikecampagne. Ook de volgende leedvermakende grappen vliegen me om de oren:

  • Rafael van der Heimfahrt
  • Welche Tiere schießen keine Tore? Robben!
  • Was heißt Vorrundenaus auf Holländisch? Heimrobben (naar huis kruipen)…

Laat het #WK2014 maar komen. Ik ben er klaar voor!

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Meld je aan voor mijn maandelijkse nieuwsbrief en onvang de laatste updates en exclusieve Berlijntips gratis in je inbox.

Je hebt je nu aangemeld voor de BerlijnBlog nieuwsbrief. Dank je wel!

Pin It on Pinterest

Share This